Auteur Topic: wapens normandie  (gelezen 1201 keer)

Henry Doar

wapens normandie
« Gepost op: 02 januari 2009, 21:28:49 pm »
kan er mij iemand vertellen als het verantwoord is om replica wapens mee te nemen naar Normandie voor de viering dit jaar ,en is er een programma gemeente per gemeente zodanig dat we kunnen een keuze maken?
MVG

Johan Willaert

• "That's for sure; That's for dang sure!"
Re: wapens normandie
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2009, 21:38:12 pm »
Naar verluidt zal er heel veel controle zijn door de Gendarmerie en dienen re-enactment groepen geregistreerd te zijn via de Prefecture...
Ik zou er iig geen meenemen...

http://www.mvt.org.uk/normandy/Charter/index.htm

Article six (6) – Weapons

All weaponry used in displays and historical re-enactments must comply with current French legislation governing the possession and use of firearms and must be representative of the types of weapons that were standard issue in the period being represented. The leader of a re-enactment group or display organiser must provide a detailed list of all weaponry and other military equipment that will be used to the relevant town council, which will then forward it to the Gendarmerie at least 15 days before the display. Every participant in such displays must be prepared, at any time, to present the certificates of compliance for the weapons and equipment in their possession. Further information and guidance concerning the presence and use of historic weapons is supplied in Appendix 4 of this charter

'29th,Let's Go!'
'The Liberator'
A novice collector wants to buy everything he finds... An advanced collector finds everything he wants to buy!

Robin505

• D-day Normandy & Battle of the Bulge.
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2009, 00:06:09 am »
Volgens onze voorzitter/regelaar zou er tijdens de 65 jaar d day viering , weinig tot geen wapens toegelaten zijn  :(
Dit heb ik ook maar gehoord van mensen die contact hebben met Normandië.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein US (German-born) physicist (1879 - 1955)

Jan

• Global Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2009, 00:08:19 am »
Inderdaad, er zijn maar een bepaald aantal vergunning om wapens te dragen. Deze tijdelijke vergunningen worden dan ook enkel gegeven aan erkende re-enactmentgroepen. Op die manier blijven de cowboys ook binnen ..
moderator - World War II - European Theater of Operations
Willem van Oranje - Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.
Stichting Remember September 1944

Johan Willaert

« Reactie #4 Gepost op: 03 januari 2009, 00:11:34 am »
Originele Franse tekst  http://www.normandiememoire.com/communication/doc/262008165828.pdf

Eigenlijk houdt het in dat de wapens conform de Franse wet moeten zijn (Demil met certificaat van St Etienne).
Dracht buiten de erkende evenementen en kampen is verboden.

Vorig jaar zijn er al in beslag genomen en ik denk dat het dit jaar nog veel verder zal gaan...

Hou ook rekening met gasmaskers enz... Je zal je Assault Gas Mask van 500 Euro maar afgepakt worden...
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2009, 00:14:13 am door Johan Willaert »

'29th,Let's Go!'
'The Liberator'
A novice collector wants to buy everything he finds... An advanced collector finds everything he wants to buy!

Robin505

« Reactie #5 Gepost op: 03 januari 2009, 00:26:49 am »
Dit belooft.... :|
Stel je voor dat er duizenden medics gaan rondlopen volgend jaar gewoon omdat er geen wapens toegelaten zijn van buiten Frankrijk  :roll:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Johan Willaert

« Reactie #6 Gepost op: 03 januari 2009, 00:29:48 am »
Mij lijkt het wel een goede zaak en ik zal er op mijn fiets weinig last van hebben....

'29th,Let's Go!'
'The Liberator'

Robin505

« Reactie #7 Gepost op: 03 januari 2009, 00:34:53 am »
Het zal ook niet ideaal zijn als MDT zijn borthers in arms march organiseert....para's zonder wapen  :D
Nuja eigenlijk verbaast het mij niet veel , met de 60 jaar werden we teruggstuurd door USA Mp's om onze plastieke .30s en .50s van de scout cars te halen...messen en bajonetten moesten ook terug naar de camping.
Dan zal ik alvast een chaplain uniform moeten ineen steken lol.

Johan Willaert

« Reactie #8 Gepost op: 03 januari 2009, 00:39:13 am »
BIA March zal wel een erkend evenement zijn...

'29th,Let's Go!'
'The Liberator'

Carl1944

• Global Moderator
  • 106th Inf. Div.
« Reactie #9 Gepost op: 03 januari 2009, 00:42:57 am »
Heeft MDT trouwens zijn FG42 al terug???

Johan Willaert

« Reactie #10 Gepost op: 03 januari 2009, 00:45:29 am »
Heeft MDT trouwens zijn FG42 al terug???

Neen.... Zal wel nog vele maanden duren.... als ie'm ooit wel terug krijgt...

'29th,Let's Go!'
'The Liberator'

Erwin

• Global Moderator
  • 704th TD Bn - Hit 'n Run
« Reactie #11 Gepost op: 03 januari 2009, 12:09:07 pm »
Die zit misschien al in de collectie van zo'n Franse gendarm.

De Franse staat heeft geld nodig zeker? :nocheer:
Ik kan begrijpen dat je niet met scherpgeslepen M3s ed moet rondwandelen, en ook niet met een BAR een BigMac moet gaan halen in de MacDonalds, maar gaan ze niet een beetje te ver?
We’re Tank Destroyer men ... we find them hot and leave them burning!

Re-enacter

« Reactie #12 Gepost op: 03 januari 2009, 12:09:12 pm »
Waarom mogen gasmaskers niet?

Frankie

« Reactie #13 Gepost op: 03 januari 2009, 17:46:33 pm »
Hoe zit het met een ringmount op een GMC die geheel compleet is en alleen de .50/.30 mist? Is dit ook verboden waar in Frankrijk? En is het dan wel handig om hout met de hoes erop te zetten? Dit suggereerd ook naar een wapen.

Groene groet,

Frank.

RLS

« Reactie #14 Gepost op: 04 januari 2009, 19:59:02 pm »
Waarom mogen gasmaskers niet?

Vraag ik me eerlijk gezegd ook af!
76th division........:::...ONAWAY...:::....

Peace

« Reactie #15 Gepost op: 04 januari 2009, 20:50:42 pm »
Misschien omdat dat als puur militair materiaal wordt beschouwd? Misschien wordt dit beschouwd als hulpmateriaal voor het plegen van een overval met behulp van gas?

oldcontemptible

• allright, saddle up !
« Reactie #16 Gepost op: 08 januari 2009, 22:05:17 pm »
Dit belooft.... :|
Stel je voor dat er duizenden medics gaan rondlopen volgend jaar gewoon omdat er geen wapens toegelaten zijn van buiten Frankrijk  :roll:

tja, en zijn die injectienaalden wel kosher dan...........

Guy
its better to remain silent, and be thought of an idiot, than to speak and remove all doubt.