Auteur Topic: Herdenking Market Garden 2017  (gelezen 445 keer)

Pieter De Vleminck

Herdenking Market Garden 2017
« Gepost op: 27 augustus 2017, 11:37:30 am »
Beste,

Is er dit jaar iets speciaals te doen rond de herdenking van Market Garden en is hier enig programma van terug te vinden?

Vriendelijke groeten

Pieter
If I should die, think only this of me: that there is some corner of a foreign field that is forever England.

Rupert Brooke

screamingeagle

Re: Herdenking Market Garden 2017
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2017, 10:21:01 am »
Er is alleszins de presentatie van de nieuwe naslagwerken van Michel De Trez, Burning Bridges en Bridges are ours op 17 september in Groesbeek...

"The battle belonged that morning to the thin, wet line of khaki that dragged itself ashore on the channel coast of France." - General Omar M. Bradley.

Pieter De Vleminck

« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2017, 17:22:49 pm »
Hmm niets speciaals dus...
If I should die, think only this of me: that there is some corner of a foreign field that is forever England.

Rupert Brooke

screamingeagle

« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2017, 11:08:56 am »
Pieter,

Mochten de boeken je niet echt interesseren, zijn er ook nog commemoration jumps

- op 15 september in Wolfheze
- op 16 september in Ginkelse Heide
en op 17 september in Groesbeek, wat allicht zal gepaard gaan met de presentatie van de nieuwe boeken van De Trez...

Hoogstwaarschijnlijk zal in Groesbeek wel nog meer te doen zijn op zondag 17 september. Volgense de site van regio Arnhem is er een bevrijdingsfestival, living history, verkoop van tweedehands artikelen, een bezoek van de 82ste luchtlandingsdivisie, enz.

In Eindhoven is er blijkbaar ook een jaarlijkse rommelmarkt op 17 september.

Mvg

"The battle belonged that morning to the thin, wet line of khaki that dragged itself ashore on the channel coast of France." - General Omar M. Bradley.

Pieter De Vleminck

« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2017, 18:08:11 pm »
Bedankt!

Rupert Brooke

joemann

« Reactie #5 Gepost op: 05 september 2017, 12:53:53 pm »
15 sept. parachutesprong Son
16 sept. parachutesprong Veghel
17 sept. parachutesprong Eerde met aansluitend herdenking bij het Geronimo monument bij de molen om 1900
18 sept. defile in Eindhoven

In mijn ogen is elke herdenking speciaal. Het zal niet elke jaar groots zijn, maar wel de moeite waard om te blijven herdenken ook als de mensen die er toen bij waren en dadelijk niet meer zijn.
Uhhh... als ik iets leuks en origineels weet zet ik het er meteen neer...
-= www.rememberseptember1944.com =-
-= www.ww2marketgarden.com =-

Johan Willaert

• "That's for sure; That's for dang sure!"
« Reactie #6 Gepost op: 05 september 2017, 20:56:56 pm »
Hoe laat is de jump op Veghel, Frenk??

'29th,Let's Go!'
'The Liberator'
A novice collector wants to buy everything he finds... An advanced collector finds everything he wants to buy!

Pieter De Vleminck

« Reactie #7 Gepost op: 12 september 2017, 21:57:43 pm »
In mijn ogen is elke herdenking speciaal. Het zal niet elke jaar groots zijn, maar wel de moeite waard om te blijven herdenken ook als de mensen die er toen bij waren en dadelijk niet meer zijn.

Joemann,

Heb je zeker gelijk in, maar ik stelde de vraag voor een vriend uit Frankrijk die overwoog om er heen te gaan. Voor zo'n eind rijden, moet het toch de moeite lonen ook he  :wink: .

Groeten
Pieter

Rupert Brooke